Detheroc Legion.jpg
迪瑟洛克
Detheroc
基本信息
性别 男性
种族 纳斯雷兹姆(恶魔)
身份 瘟疫之地的管理者(前)
所在地 扭曲虚空(剧情中)
状态 存活
势力信息
阵营 中立
势力 燃烧军团
前势力 恐惧魔王叛军
人物关系
亲属 巴纳扎尔瓦里玛萨斯(兄弟)

迪瑟洛克Detheroc和他的两位兄弟巴纳扎尔瓦里玛萨斯,是在阿克蒙德燃烧军团的主力部队前往卡利姆多追捕逃离的兽人人类和曾在万千年击退了他们的暗夜精灵们时,被留下监管[军团对洛丹伦的控制权的三只恐惧魔王。迪瑟洛克是恐惧魔王叛军的领袖,[1]但并不一定是最强大的。[2]

生平

第三次大战

第三次大战末期,迪瑟洛克发现他已经许久未得到阿克蒙德的指令了。一天,阿尔萨斯·米奈希尔冲入了宫殿,向他们宣布军团已经被击败,而恐惧魔王们的死亡将会终结这命运。在阿尔萨斯挥出宝剑之前,他们成功逃跑了。[3]提瑞斯法林地躲藏期间,他们迫使希尔瓦娜斯·风行者帮助他们,并计划了一场夺回洛丹伦继而统治如今的瘟疫之地地区的政变。[4]迪瑟洛克和他的兄弟们取得了洛丹伦王都的控制权,伏击了阿尔萨斯。但这名韧性极强的死亡骑士从他们的军队中突围了,[5]随后前往了诺森德找寻他的主人。

阿尔萨斯离去后,迪瑟洛克和其他恐惧魔王全神贯注于他们在洛丹伦的力量。当瓦里玛萨斯邀请希尔瓦娜斯加入他们的新秩序时,她拒绝了提议,屠杀了他的部队并将他收为己用。[6]但迪瑟洛克不会就这样被轻易击败。他使用自己的操控能力控制了人类大将军奥斯玛尔·加里瑟斯,于是当希尔瓦娜斯向恐惧魔王发起第二次进攻时,他令加里瑟斯调转枪头向她发起进攻。而在瓦里玛萨斯的帮助下,希尔瓦娜斯则成功将加里瑟斯作为了屏障,继而冲入迪瑟洛克的营地将他击杀。.[7]

军团再临

Eligor Dawnbringer在攻打斯坦索姆巴纳扎尔时指出,任何在凡人宇宙被杀死的恐惧魔王都只不过是被放逐回了扭曲虚空,并由此认为迪瑟洛克和他的兄弟们会在未来的某天归来。[8]他的理论在几年后得到了证实,在破碎海滩之战前,军情七处察觉了燃烧军团设下的一个陷阱。但在他们向联盟发出警告前,迪瑟洛克伏击了军情七处的特工,捕获了他们的领袖马迪亚斯·肖尔并伪装成了他的模样。[9] 安珀·吉尔妮设法逃脱,但在尝试警告无冕者的途中,被奉伪装成肖尔的迪瑟洛克命令的军七特工杀死。[10]

“肖尔”对安度因·乌瑞恩部落问题上撒谎,试图操纵这位新国王组织暴风城的军队攻击部落,以在这个世界面临巨大危机的当口煽动又一场联盟与部落间的冲突。为了掩盖他的踪迹,迪瑟洛克命人在暴风城遍贴对无冕者成员的通缉令,声称他们密谋为燃烧军团效力,并悬赏他们的脑袋。[11]在无冕者的一名成员解救了真正的肖尔后,舰队上将特塞斯帮助他们和陶矢于夜晚潜入了暴风城。这三名潜行者进入了军情七处总部,揭露了迪瑟洛克的阴谋并将他击杀。[12]

语录

魔兽争霸III

魔兽争霸III:冰封王座中的迪瑟洛克。
魔兽争霸III:冰封王座中的迪瑟洛克。

King Arthas

  • It's been months since we last heard from Lord Archimonde. I grow tired of watching over these rotting undead! What are we still doing here?
  • Never! This isn't over, human!

A Kingdom Divided

Balnazzar: "Lady Sylvanas. We are pleased that you came."
希尔瓦娜斯·风行者: "How could I not? For some reason I no longer hear the 巫妖王's voice in my head. My will is my own once again."
Sylvanas Windrunner: "You dreadlords seem to know why."
Varimathras: "We've discovered that the 巫妖王 is losing his power! As it wanes, so too does his ability to command undead such as you."
Sylvanas Windrunner: "And what of King Arthas? What about his powers?"
Balnazzar: "Though his runeblade, 霜之哀伤, carries powerful enchantments, Arthas' own powers will fade in time. It is inevitable."
Sylvanas Windrunner: "You seek to overthrow him, and you want my help to do it."
Detheroc: "The Legion may be defeated, but we are the Nathrezim! We'll not let some upstart human get the best of us! Arthas must fall!"
Balnazzar: "The lich, 克尔苏加德, is far too loyal to betray his master. But you, on the other hand..."
Sylvanas Windrunner: "Hate him. I have my own reasons for seeking vengeance. Arthas murdered my people and turned me into this... monstrosity."
Sylvanas Windrunner: "I may take part in your bloody coup, but I will do so in my own way. "
Balnazzar: "I, for one, do not trust her. Her heart is still elven. She will never side with us. "
Varimathras: "Don't be too hasty. She has great spirit, but her hatred for Arthas will ultimately serve our cause."
Detheroc: "Agreed. Well, if that's settled--let the festivities commence."

The Flight from Lordaeron

There's been a change of plans, King Arthas. You're not going anywhere.

Dreadlord's Fall

  • Traitor! How could you betray us like this? We could have ruled this land together!
  • Come and face me, little banshee!
  • You are clever, Sylvanas, but you are no match for me.
  • You rebels rush headlong to your deaths!
  • I am Nathrezim! My will cannot be denied!

魔兽世界

详见:Quest:Deciphering the Letter#Notes
详见:Quest:The Imposter#Notes

补丁变迁

引用和注释

相关链接

avatar